Mieszkania pracownicze – czy to się opłaca?

Duże budowy biurowców, kompleksów handlowych i rekreacyjnych, osiedli mieszkaniowych, długofalowe rekonstrukcje dróg i budowy autostrad sprawiają, że do miast napływa więcej ludności, a konkretnej pracowników firm realizujących projekty. Większość z nich szuka tymczasowego lokum. I kiedy jedni wybierają niskobudżetowe kwatery – pokoje, inni stawiają na większą swobodę i poszukują całych mieszkań. Zapotrzebowanie w dużych miastach jest ogromne, dlatego, jeśli szukasz pomysłu na swój biznes – być może to jest to.

 

Mieszkania pracownicze – jak zacząć?

Pierwszym warunkiem, jaki musisz spełnić jest założenie własnej działalności gospodarczej, co pozwoli Ci wystawiać faktury i zapewni właściwe rozliczanie z fiskusem. Na szczęście, w naszym kraju jest wiele projektów wspierających podjęcie własnej działalności, jak i dalsze prowadzenie firmy. Aby uzyskać szczegółowe informacje możesz udać się do najbliższego urzędu pracy. Kiedy jesteś już przedsiębiorcą, tym, czego nie może Ci zabraknąć do rozpoczęcia biznesu z mieszkaniami pracowniczymi posiadanie odpowiedniej powierzchni mieszkalnej, którą będziesz mógł dostosować pod wynajem. Do tego celu najlepsze są jednorodzinne domy, posesje wielopiętrowe, a także pojedyncze mieszkania. W przypadku wolnostojących nieruchomości warto zastanowić się nad wynajęciem całości konkretnemu inwestorowi, który obsadzi w pokojach swoich pracowników lub też samodzielnie podzielić ją na pokoje dostosowane do aktualnego zapotrzebowania na rynku.

 

Ile kosztuje wynajęcie mieszkań pracowniczych?

Firmy konstruktorskie i budowlane muszą zapewnić pracownikom właściwe warunki do wypoczynku. Bez ich zapewniania nie mogą oni liczyć na zainteresowanie delegacjami wśród pracowników, ani też oczekiwać od nich należytej efektywności. Brak odpowiednich warunków lub przymus codziennego dojeżdżania odbija się na jakości pracy. Dlatego też doświadczeni właściciele firm z branży budowlanej wolą zapewnić pracownikom kwatery. Ich wynajęcie w Katowicach, Łodzi czy Warszawie to zwykle wydatek na poziomie kilkudziesięciu złotych za dobę na pracownika. Oferując przy podpisaniu umowy na najem korzystnych warunków pod warunkiem najmu na dłuższy czas, czy też rozłożenie płatności na raty, podniesie atrakcyjność twojej oferty, a Tobie zapewni stabilność i ciągłość najmu.

Dodaj komentarz